Bewoners van Lopik hebben nu een nieuwe en handige manier om schade in hun leefomgeving te melden aan de gemeente. Of het nu gaat om een kapot speeltoestel, een omgevallen boom of een defecte lantaarn, het kan allemaal gemeld worden via de app 'Zo Gemeld' of de website meldingen.lopik.nl.
De melders kunnen via deze digitale kanalen de locatie doorgeven, een duidelijke omschrijving geven van het probleem en zelfs foto's toevoegen. Men heeft ook de mogelijkheid om contactgegevens achter te laten of anoniem een melding te doen.
Het nieuwe systeem biedt niet alleen gemak voor de inwoners, maar ook voor de medewerkers van de gemeente. Hierdoor kunnen eventuele problemen sneller worden opgelost. Bijvoorbeeld kunnen stratenmakers en groenmedewerkers direct op de hoogte worden gebracht als zij in de buurt aan het werk zijn.
Daarnaast stelt het nieuwe systeem de gemeente in staat om nauwkeuriger gegevens te verzamelen over locaties en de frequentie van verschillende soorten meldingen. Deze gegevens kunnen helpen om efficiënter te plannen en problemen proactief aan te pakken.
Bewoners kunnen nog steeds contact opnemen met het gemeentehuis via telefoon, maar met de nieuwe digitale meldingsmogelijkheden wordt het proces sneller en transparanter voor alle betrokkenen.